Tuesday, February 7, 2012

sebenar-benar menang

MISSJAY bukan lah hebat sangat untuk menjadikan MissJay layak bercerita tentang perkara yang bakal MissJay tulis ini. Cuma, memandangkan penglibatan MissJay adalah secara langsung,maka MissJay rasa MissJay ada hak untuk tulis pasal perkara ni.
  Walaupun selama penglibatan MissJay dalam Shell Press Awards untuk dua tahun sebelum ni hanya meraih merit, MissJay tetap bersyukur dan bangga dengan pencapaian diri. Berbanding orang lain, MissJay sebenarya bertuah kerana menjadi salah seorang yang diiktiraf bakat penulisannya.
   Tetapi, ada pula suara-suara sumbang yang mempersoalkan tindakan MissJay yang masih setahun jagung, dakam arena pengiktirafan ini.Tidak pula MissJay berkecil hati dengan tindakan mereka melainkan MissJay rasa, mereka perlu mengubah cara mereka berfikir.
  Pada MissJay, bukan kemengan secara lahiriah yang MissJay mahu, bukan juga pengiktarafan di pentas yang mungkin membolehkan berdiri dengan bangga di sisi ketua menteri.
  Pada MissJay, penyertaan ini adalah salah satu cara untuk melihat sejauh mana perkembangan dan perubahan yang telah MissJay capai dalam bidang ni. Dan keberanian bersaing dengan para senior juga membolehkan MissJay merasai, dunia sebenar kewartawanan yang penuh mencabar ini.
  MissJay masih setahun jagung dalam bidang ni dan masih jauh perjalanan MissJay untuk sampai ke tahap seperti sesetengah reporter lain yang sudah establish namanya. Jadi, MissJay mahu lihat, berapa jauh lagi MissJay baru dapat jadi seperti mereka - menjadi pencinta bahan berita dan laporan berita.
  MissJay sukakan penulisan dan kewartawanan tetapi ini tidak dapat menjamin yang MissJay telah memberikan untuk terbaik dalam melaporkan berita.
   Jadi, dengan cara ini, MissJay dapat pastikan pencapaian diri dan berusaha menjadi yang lebih baik.
   Shell Press Award, bukan hanya sekadar mengejar trofi atau hadiah tunai, tetapi membina keyakinan dan pasaran diri, kerana kita tidak tahu sampai bila kita berada di satu-satu organisasi.

Adios.

sekadar halwa mata..hihihi

No comments:

Post a Comment