Thursday, February 16, 2012

mak oi...lapor gila..

BALIK dari keje..MISSJAY 'lepak-lepak' depan my lappy yang cute nih..tetiba perut pula rasa lapor ngalahkan bulan puasa..dalam otak duk fikir, nape pulak macam orang kebulur je MissJay hari ni?
   Lama fikir, baru perasan MissJay belum makan apa-apa hari ni..patutlah dinosour dalam perut MissJay lapau giler. MissJay tertanya-tanya, apa yang menyebabkan MissJay tak sempat makan hari ni eik?
  Pagi, MissJay pi cari responden..pastu masuk opis wat news..tetiba dah zuhur..pas semayang, pi majlis di UMS..di sinilah penderaan MissJay bermula..
  Hui...kalau zaman belajar dulu, kirim salam lah bertahan dengor ceramah kebudayaan, adat resam, ketamadunan ni sampai tiga empat jam..tapi tadi, demi tugas MissJay bertahan mendengar kuliah tentang tarian masyarakat Bali..macam kursus duta pulak, kena faham adat resam local...
  Jam 5 lebih baru masuk opis balik..lepas mengasor..submit news pagi tadi..sambung buat news UMS..pastu hantar news UMS..translate satu news lagi..dah masuk maghrib pulak..
  Dekat jam 8 barulah setel..kemas itu ini..8 lebih balik umah..jam 9 sampai...eh..dah ada depan lappy dengan perut yang minta diisi..
  Jadi, apa motif MissJay citer semua nih?
  MissJay cuma nak kongsi..bila kita buat benda yang kita suka, kita takkan kisah kalau pun kita berhadapan dengan perkara yang kita mahu elakkan (macam kuliah tiga jam tadi)..begitulah dorongan yang boleh diberikan oleh 'minat' dan 'kegilaan' kepada manusia..kegilaan MissJay kepada penulisan, walau kadangkala buat hidup MissJay huru hara mengejar deadline..tetapi sebenarnya sangat best..sebab dengan cara itu MissJay mencabar diri untuk 'menghidupkan' kehidupan..
  Jadi, jangan menyesal untuk sedikit bersusah payah kalau betul menyukai sesuatu..

Adios.
 

No comments:

Post a Comment