Thursday, January 12, 2012

terima kasih,bos.tapi...

SEBELUM balik tadi, MissJay ada jumpa bos (lepas MissJay menerima tugas baru dalam meeting petang tadi). Seperti biasa, memulakan perbincangan yang tidak seberapa dengan nada ala-ala sembang kedai kopi. 
   Itulah bos kami yang amat mesra dan memahami akan kepentingan perbincangan dalam menyelesaikan masalah dan meningkatkan prestasi, yang MissJay panggil TYT selama ni.
   Dalam perbincangan yang lebih mesra dipanggil perbualan tu, MissJay say Thank You lah kepada bos kerana bagi MissJay peluang untuk bagi cadangan selama ni dan bagi ruang untuk MissJay 'tengok-tengok' dua ruangan tu.
  Tanpa dirancang, MissJay 'ter' bertanya bos, kenapa MissJay dipilih untuk tanggungjawab itu sedangkan MissJay sengaja mau step-down dari sebarang kesibukan.
   "Kerana saya tahu potensi dan kemampuan yang ada pada semua staf UB...jadi, saya percaya, dimana saya letak, orang tu boleh buat. bukan jes saja, kawan-kawan lain juga."
  MissJay terkelu apatahlagi bila bos mula buka cerita pasal 'analisis' yang beliau buat tentang kami..huhuhu..bos ni macam CSI pula..main analisis2 segala..
   MissJay cakaplah ngan bos, MissJay ni ada beberapa bulan je lagi tapi jawapan bos buat MissJay 'tanjat besor'.
  "Kita akan pastikan jes akan kekal sampai ujung tahun.' biar benar bos?ala..camne ni..kita dah janji dah ngan abah kita nak balik paling lewat bulan lapan...takleh arrr macam ni..
   MissJay tengok bos, MissJay konpius. bos tengok MissJay dengan muka yakin. Kata bos, dia akan minta dorang hols kontrak MissJay kalaupun dah abes bulan tujuh ni..buleh ker???
   Macam manapun, MissJay kena minta sori awal-awal lah bos,MissJay kena balik jugak...Selain adik MissJay dan bina masjid yang MissJay tak tahu kukuh ke tak, abah MissJay pun dah tak berapa sihat ni untuk jaga diri sendiri..
  MissJay, dah tiba rasanya MissJay 'lupakan sementara' keinginan MissJay untuk tunai keperluan sebagai anak...huhuhu..MissJay pun sedey gak tapi, sekarang fikiran MissJay ingat nak jaga abah je..mungkin keje dekat-dekat rumah je, lagi senang..
  Lagipun, MissJay, tanpa MissJay, UB tetap gah dan akan terus jadi pilihan pembaca sekiranya bosnya adalah orang yang MissJay panggil TYT sekarang nih..dop gitu?
  MissJay sayang UB..UB bukan sahaja tempat MissJay keje, tapi itulah tempat yang banyak ajar MissJay tentang persahabatan, kekeluargaan dan kehidupan. Sampai bila-bila, UB tetap di hati MissJay.


Adios.

No comments:

Post a Comment