Wednesday, January 11, 2012

februari yang menanti MissJay

MEETING petang tadi (10 Januari 2012) benar-benar membuka mata MissJay..tentang kepercayaan dan tanggungjawab...jadi, secara jelasnya, entri MissJay kali ini adalah tentang kerja MissJay.
  Ceritanya, sejak setahun yang lalu, MissJay sentiasa ingin 'step-down' dari jadi tukang buat jadual merangkap pembantu Senior Reporter@CM kami tapi tiada ruang untuk MissJay berbuat demikian sebab siapa pula yang mahu pikul semua tu.
  Jadi, sempena tahun baru 2012, MissJay merayu bos@TYT supaya MissJay boleh 'step-down' dari tahta tukang buat jadual..MissJay tahu bos berat hati tapi sebab dah lama MissJay mention pasal mende nih, bos akhirnya mengalah.
   Rupa-rupanya kegirangan ini tidak bertahan lama sebab dalam meeting hari ni, bos kata MissJay kena jaga dua ruangan baru. Apa bos?Dua?Aduyaiii..
   Dengan satu ruangan ala-ala 'gosip' dan satu lagi agak 'skema', MissJay tersedar. bos memang menghargai kewujudan MissJay di sini..terima kasih bos.
   Walau MissJay dah cakap dengan bos, MissJay akan berenti tak lama lagi, bos tetap beri kepercayaan kepada MissJay untuk 'tengok-tengokkan' ruangan tu. Cuma, MissJay risau, mampukah MissJay yang setahun jagung ni?
   Tapi, MissJay tiba-tiba sedar tatkala sedang khusyuk mengunyah bilis yag masih belum habis sampai sekarang...cabaran adalah peluang untuk belajar dan cabaran juga adalah ruang untuk menilai adakah kita belajar dari apa yang telah lalu.
   MissJay fikir, bos lebih tahu apa yang dia buat dan potensi yang kami ada. Jadi, kalau bos berikan tugas ni pada MissJay, maksudnya bos percaya pada kemampuan MissJay, macam boas percaya pada kemampuan kawan-kawan reporter yang lain yang ada 'tugas khas'  mereka sendiri menjelang februari nanti.
   MissJay akan gunakan masa yang masih berbaki ini untuk terus berikan yang terbaik kepada UB..apatahlagi dalam iklim persaingan yang sengit ketika ini..cewahhh..semangat gila ni...
   MissJay harap UB akan terus jadi pilihan orang ramai..sebab pada MissJay, apa juga pembaharuan yang dibuat, kalau tak dapat memikat selera orang ramai, nanti hanya akan digelar syok sendiri. Tak gitu? hehehe..

Adios.

No comments:

Post a Comment