Wednesday, January 11, 2012

kesihatan MissJay tiptop

HARI ni (9 Jan), MissJay ke hospital..menuntut janji cik misi yang kata laporan perubatan MIssJay dah keluar sebelum 10hb. Memanglah patutnya MissJay ke sana pada 10hb tapi MissJay ada misi yang tidak dapat dielakkan pada Selasa.
   Sebenarnya, kewujudan MissJay di HQE pagi tadi pun untuk buat liputan majlis penerangan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang dah meraih pelbagai reaksi orang ramai. Ada yang suka, ada yang tak. Normal lah kan?

(Hmm..citer pasal nih..konon2 menjelang 2020, Cuepacs fight untuk dapatkan gaji kakitangan awam paling kurang RM4000..berapilah abah MissJay kalo tahu..bukan dia marah naik gaji.dia marah MissJay tak mintak keje gomen..)


   Tengah-tengah syok dorang bercerita pasal pencen, umur bersara, minda MIssJay dah menerawang ke bangunan Tabung Darah HQE. Sungguh, fikiran MissJay takde dalam majlis tu.
Bimbang yang bersarang di hati MissJay sejak sebulan lalu akan terjawab hari ini. MissJay selepas terima panggilan dari Unit Tbaung Darah bulan lalu, MissJay menangis berabis. Pastu, lepas kena bagi risalah pasal Hepatitis C lagi.
  Neves gile jumpa doktor..rasa macam tunggu result test pregnancy pulak.hihihi. Pastu, doktor belek-belek dua helai kertas kat tangan dia. MissJay telah liur. Pahit.
   MissJay dengan neves meng'grab' tangan Dr itu yg tanjat giler dengan tindakan MissJay.
   "Kenapa dengan saya doktor?Apa yang tak kena dengan kesihatan saya?Apa sakit saya? Seriuskah doktor?". Dr pandang MissJay semacam. Kemudian dengan dahi berkerut, dia berkata:
  "Jangan risau. Cik Tak apa-apa. Cuma awal-awal dulu je kami suspek Cik ada Hepatitis,"kata doktor yang amat baik hati itu sekaligus membunuh rasa saspen dalam diri MissJay.
  MissJay bersorak kegirangan macam orang mengandung anak kembar. Alhamdulillah.
Ketika MissJay kena tanya ada ahli keluarga yang mengidap Hepatitis..MissJay jawab tak tahu sebab MissJay pun tak pasti siapa mak bapak sebenar MissJay ni. MissJay masih konpius sampai sekarang.
   But, the important point here is...MissJay disahkan sihat 'buat masa ni'. Kenapa 'buat masa ni'? Sebab doktor yang baik ati suruh datang balik, derma darah untuk kesekian kalinya supaya dapat buat folloow up tentang darah MissJay.Aduyaii..
   MissJay okey je pasal derma darah..cuma MissJay takut jarum. Sejak kali pertama menderma pada 2008, sampai sekarang MissJay takut jarum.
   Neway, HQE sekarang kekurangan darah A and O..Jika ada sesape yang bermurah hati dan sihat sejahtera, bolehlah menderma. Mak MissJay pernah cakap, kalau takleh menderma dengan harta benda, dermalah dengan apa je yang termampu.
   Tolong eik..MissJay merayu anda semua. Tolong Derma darah. Baik untuk kesihatan, boleh buat amal lagi.

Adios.

No comments:

Post a Comment