Friday, January 27, 2012

akan tiba masanya...

TAK dapat dinafikan, tiap perkara ada due-nya sendiri..sepertimana tempoh berkhidmat ada usia bersaranya, begitu juga perkara-perkara lain..makanan juga akan 'bangas' kalau dah lama..
  Demi tidak menjadi 'bangas' untuk terus menjadi rakan-rakan mereka, MissJay fikir, berjauhan untuk suatu tempoh adalah salah satu cara terbaik untuk memperbaharui perasaan menghargai seseorang.
  MissJay sudah berada di Sabah selama tujuh tahun dan selama tempoh itu, ada banyak pahit manis tak memang susah giler nak dijelaskan satu-satu...giler tak banyak..tujuh tahun tu..bak kata kawan MissJay, kalau MissJay kawin tujuh tahun lepas, anak MissJay dah masuk darjah satu dah.
  Dulu, MissJay ambil keputusan untuk berjauhan dari terengganu yang dicintai demi memperbarui diri MissJay, 'me'rebranding'kan diri MissJay kepada Jess Jaafar yang lebih membanggakan..tak kiralah bagi keluarga, kawan, masyarakat dan agama.
  Jadi, tahun ni MissJay dah ada keyakinan untuk balik sebagai MissJay yang lebih kuat dan tabah. Bukan lagi MissJay yang kehilangan bonda tercinta pada usia 12 tahun, hampir 15 tahun lalu. MissJay sekarang sudah dewasa, matang dan boleh diharapkan...
  MissJay pernah tinggalkan insan-insan yang MissJay sayang di trengganu untuk membina diri MissJay di Sabah, jadi tiba masanya MissJay tinggalkan insan-insan yang MissJay sayang di Sabah untuk kembali kepada mereka yang MissJay hampir terlupakan.
  Kerana pemergian MissJay dari mereka bukanlah kerana niat untuk melarikan diri, MissJay sudah bersedia untuk pulang..
  MissJay akan cuba yang terbaik. Kerja, parents dan belajar--tiga perkara yang memenuhi ruang otak MissJay sekarang. MissJay bukan seorang yang bagus untuk membina komitmen baru, jadi biarlah setakat tiga itu dulu untuk diberi perhatian.
  Hmm..nak gi tengok website AirAsia dulu..dua tiga minggu ni duk servei harga tiket je memanjang...belinya idok..huhuhu. BTW, i luv Sabah, but i luv trengganu more.. :-)

Adios.

No comments:

Post a Comment