Thursday, March 1, 2012

akhirnya ku jejak ke sana

MEMANG mengantuk tapi hidung dan kerongkong yang rasa pedih menghalang MissJay melelapkan mata walau jam sudah melewati angka 12. Memang sehari dua ni tak cukup dibuat oleh hidung dan kerongkong yang sangatlah tidak selesa keadaannya ini.
  Sebab takde benda lain yang boleh MissJay buat, MissJay kongsikan lah antara pengalaman paling berharga MissJay sepanjang berada di Sabah.
   Percaya atau tidak, salah satu impian MissJay ketika masih berada di negeri ini adalah untuk ke stadium (selepas naik gunung Kinabalu yang belum tertunai). Alhamdulillah, akhirnya MissJay menjejakkan kaki ke stadium Likas, melihat perlawanan Harimau Malaya dan Sabahawks.
  MissJay  bukanlah peminat tegar boleh sepak. Cuma MissJay suka tengok semangat juang sesetengah pemain yang tidak berputus asa walau terpaksa henjut-henjut di tengah padang. Bak kata 'biarlah ke titisan darah yang terakhir.' Dan semangat juang itu benar-benar ditunjukkan oleh pasukan Sabah dalam perlawanan persahabatan dengan Rimau Melaya hari tuh.
  Sebenarnya, MissJay masih tertanya-tanya..kenapa Rimau Melaya eik?AiMin, kenapa bukan Rimau Malaysia?Lebih mesra bunyinya..dan sekarang MissJay terperasan lagi satu perkara, pasal pe takde pemain Sabah dalam pasukan tu? Bukan ada motif apa pun..saja tanya.Tak salah kan?
  Walau apepun, malam itu, MissJay akan ingat sampai bila-bila...Bagaimana terujanya MissJay dapat menjejakkan kaki ke stadium likas dan bagaimana hepinya MissJay dapat sama-sama menyorak pasukan digemari (ofcourse la Sabahawks). Melihat Safee dan anak Che Mat dimasukkan beberapa SAAT sebelum perlawanan tamat memang pissmeoff lah. Bukan apa, macam mereka memperkecilkan pula semangat juang pasukan Sabah.
  Papepun, tanpa mengira kalah menang yang mememang adat perlawanan, MissJay adalah orang yang paling menang..Sebab berjaya makan KFC percuma sebelum perlawanan, masuk stadium percuma kerana Pas Media dan pengangkutan percuma sebab naik kereta kawan.
  Yang penting MissJay nak merasa masuk stadium, buat vawe dan tengok pasukan Sabah main...Menang atau tidak, biasalah..bak kata pepatah, untuk sabut timbul untung batu tenggelam...tak gitu?

  Dan sebenarnya, apa yang paling mengharukan MissJay? MissJay dapat duduk dalam ruang berhawa dingin lagi...hihihi..tapi memandangkan tidak sama perasaan berada di ruang terbuka dan tertutup (bilik media), MissJay sertai mereka yang berada di luar..punyalah syokkk..
  Jadi moral yang mahu MissJay kongsikan di sini adalah, jika mengimpikan sesuatu, berusahalah untuknya dan dengan bersusah payah dan seksaan menanti, segalanya menjadi lebih indah (macam MissJay dapat masuk stadium selepas tujuh tahun).
  Kedua, kemenangan yang sebenar adalah apabila berjaya membuat orang ramai terus yakin kepada diri kita. Macam orang Sabah yang kepada pemain Sabahawks tu.Tak gitu?
  Ketiga, jadilah orang media supaya tidak payah beli tiket (jangan tiru aksi ini..hahahaha)

Adios

No comments:

Post a Comment