Monday, March 12, 2012

dia..yang ku rindu

KAMI pada mulanya tidak berkenal satu sama lain tetapi sudah bertentang mata beberapa kali. Seingat MissJay, banyak kali juga mata kami bertemu tapi masing-masing masih segan untuk berbalas kata. Hanya senyum..itupun dia dahulu yang memberi kerana MissJay ketika itu mungkin masih bersikap perengus...
  Pertemuan kami adalah secara tidak sengaja. Kerana tugasan. Dan dia dengan beberapa rakan lain menghulur bantuan kepada MissJay yang tidak cukup tangan melayan kehendak tanggungjawab. Itulah bermulanya perkenalan sebenar kami.
  Katanya, dia telah lama mahu mendekati MissJay, cuma masih tidak pasti dengan riak muka MissJay yang tidak pernah membayangkan mahu didekati olehnya atau tidak. Katanya, MissJay bermuka sombong. Alala..
  Bermula saat itu, banyak yang kami lalui bersama. Mungkin kami sama-sama pernah merasa kehilangan orang tersayang, maka kami semakin rapat dan kami banyak berkongsi perkara tentang kehidupan, sehingga apa yang MissJay tidak mampu ceritakan kepada orang lain.
  Jika zaman sekolah MissJay ada AKNM, di universiti MissJay ada dia (dan tentunya beberapa orang lagi) yang sentiasa memahami perjalanan hidup MissJay yang agak sukar. Melihatnya sekuat itu menempuh kehidupan membuat MissJay semakin kuat untuk memiliki segulung ijazah dan membuktikan pada semua yang  'anak buangan' juga mampu mengecap kejayaan.
  Kami berkongsi segala suka duka, itu MissJay rasa kerana MissJay membiarkan dia masuk dalam hidup MissJay. Namun MissJay tidak pasti sama ada MissJay berjaya masuk dalam hidup dia atau tidak. MissJay sendiri rasa yang sepanjang perkenalan kami, MissJay sangat pentingkan diri, hanya bercerita tetapi jarang mendengar ceritanya. Sungguh MissJay ingin minta maaf kepadanya.
   Kadangkala MissJay sendiri rasa MissJay SEPERTI melupakan dia dalam beberapa perkara, dan dia pasti merasa seperti ditinggalkan. Namun, kerana MissJay tidak mahu dia berhadapan risiko yang MissJay ambil, MissJay biarkan dia dalam tanda tanya dan diburu keliru. Tetapi MissJay yakin dia tahu yang MissJay tetap akan kembali kepada persahabatan kami.
  Kepada dia, maaafkan MissJay. Sungguh, diri ini begitu banyak kekurangan namun dia sentiasa ada dan memahami diri MissJay dengan ikhlas.
  Namun, MissJay tetap harap dia memahami bahawa segala yang kami lalui selama ini, MissJay amat hargai dan dia adalah antara anugerah paling bernilai dalam hidup MissJay. Semoga dia sihat selalu dan diberikan kebahagian oleh AlLah kerana dia berhak untuk mendapatnya.
  Sungguh, banyak duka yang MissJay kongsikan dengannya namun banyak bahagia yang dia berikan pada MissJay. Barangkali inilah nikmat persahabatan, menerima dalam apa juga keadaan dan sentiasa ada untuk menyokong.
  Kerana itu, MissJay harap dapat pulang dan mengeratkan semula hubungan ini. Kerana MissJay tidak sanggup untuk membiarkan segalanya hanya jadi kenangan. Dia tidak patut untuk jadi kenangan jika mengambilkira segala yang berlaku antara kami.
  Dialah..Nik Nurulakmal Ismail, teman, sahabat dan guru yang banyak mengajar 'ketiadaan menjadikan kita lebih kuat dan lebih menghargai apa yang kita ada'.
  Terima kasih, kerana sudi menjadi teman kala suka dan duka. Terima kasih juga kerana memberi tanpa meminta dibalas.

dia memperkenalkan MissJay kepada lebih ramai insan yang menjadi sahabat MissJay...

dia juga yang sentiasa mengambilkira MissJay dalam setiap perancangan..

AlLah lebih tahu betapa MissJay menghargai dia..

No comments:

Post a Comment